آرین نامه, تغذیه

خرید ماهی در تابستان

10 دلیل ارزشمند خرید ماهی در تابستان و مصرف آن برای حفظ سلامتی

خرید ماهی در تابستان و مصرف آن خوب است یا بد؟ موضوعی که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت جواب سوال بسیاری از افراد است که خرید ماهی در تابستان داشته باشند یا نه. برخلاف باور عام که در فصول گرم ماهی کمتر مصرف می کنند خواص ماهی در فصول گرم بسیار بیشتر است. با همراه باشید با مقاله جذاب که به شما می گوید چرا در تابستان حتما ماهی بخورید.

طبیعت هدایای فوق العاده ای را برای انسان فراهم کرده است که انسان ها هرگز نمی توانند به تنهایی خود آنها را تهیه کنند. انواع مختلفی از غذاها بهترین نمونه های این هدایا هستند. در میان اقلام غذایی غیر گیاهی ، مردم دوست دارند  گوشت های مختلف، تخم مرغ و ماهی را بخورند. ماهی ها منابع طبیعی انواع عناصر مغذی هستند که افراد نمی توانند در جای دیگری پیدا کنند. و از این نظر بسیار منحصر بفرد است.

فواید سلامتی مصرف ماهی

ماهی ها بخصوص ماهیان چرب بخصوص ماهیان قزل آلا و سالمون فواید سلامتی زیادی دارند. فواید سلامتی خوردن ماهی و آبزیان باعث شده که متخصصین به مصرف این ماده غذایی ارزشمند تاکید بسیاری کنند. و تمام تلاش برآن است که مصرف آن در دنیا بخصوص در کشور ما افزایش یابد.

ماهی ها بجز تعداد محدودی از آبزیان از نظر طبع سنتی طبعی سرد دارند. و بدلایل  موارد علمی به مصرف این ماهی در فصل تابستان بسیار تاکید دارند.گرمای تابستان سبب عملکرد صحیح تر ارگان های بدن می شود.


10 مزیت برتر خرید ماهی در تابستان و مصرف آن

شاید بسیاری فکر می کنند که خرید ماهی هزینه بسیاری دارد. پزشکان و متخصصان رژیم غذایی ماهی ها را برای بیماران خود تجویز می کنند. برخی از دلایل خوردن ماهی در تابستان به شرح زیر است:

1) خرید ماهی در تابستان و مصرف آن دردهای مفاصل و آرتروز را درمان می کند

یکی از مهمترین مزایای سلامتی خوردن ماهی  برای درمان دردهای مفاصل و آرتروز بسیار مناسب است. آنها با پپتیدهای فعال زیستی بدن انسان را تأمین می کنند که به افزایش ، تثبیت و تنظیم سنتز کلاژن در مفاصل و غضروف کمک می کنند. این امر در تسکین دردهای مفاصل ناشی از آرتروز بسیار مؤثر است.

2) خرید ماهی در تابستان و مصرف آن بدن را هیدراته می کند:

بیشتر ماهی ها بدن شما را در تابستان هیدراته (رساندن آب کافی و مرطوب نگهداشتن بدن) نگه می دارند، بخصوص ماهیان سردآبی ظرفیت بهتری برای این کار دارند. این امر می تواند بدن شما را به طور طبیعی خنک نگه دارد.


3) مراقبت از سیستم عصبی با ماهی در تابستان:

یکی از مهمترین دلایل خوردن ماهی در تابستان این واقعیت است که حاوی اسیدهای چرب DHA و امگا 3 است که برای رشد مؤثر مغز انسان بسیار مناسب است. این کار در کودکانی که گروه سنی 3 تا 10 سال دارند مثبت است. به پیشرفت یک سیستم عصبی سالم کمک می کند.

4) استرس و افسردگی را از بین می برد:

زندگی مدرن بیش از حد با برنامه های کاری زیاد باعث خستگی و استرس می شود ،. مصرف ماهی خطرات مشکل افسردگی ، استرس و خستگی را کاهش می دهد. این یکی از مهمترین دلایل خوردن ماهی ماهی در تابستان است و پزشکان نیز هنگام تجویز این ماهی به بیماران خود این موضوع را تاکید می کنند.

5) خرید ماهی در تابستان و مصرف آن مزیت قلبی و عروقی قراوان آن:

مصرف ماهی برای سلامتی قلب و عروق نیز مفید است. جدا از چربی های DHA و امگا -3 ، ماهی ازاسید چرب EPA خوبی نیز برخوردار است که به عملکرد صحیح قلب شما کمک می کند.

این التهاب را کاهش می دهد و از احتمال لخته شدن خون جلوگیری می کند. همچنین شریان ها را شل و رقیق می کند. اگر می توانید هفته ای دو بار آنها را بخورید ، می توانید در مقابل حملات قلبی و سایر اختلالات قلبی در امان بمانید. این یکی از با اهمیت ترین فواید ماهی در تابستان است.

6) چشمانی سالم در تابستان با مصرف ماهی

هنوز هم بسیاری از مردم نمی دانند ماهی چقدر برای سلامتی مفید است!!؟ با خوردن ماهی به طور مرتب، می توانید از چشمان خود در برابر مشکلات ضعف بینایی محافظت کنید. ماهی در فصل تابستان که میزان نور خورشید می تواند به چشم ها آسیب بزند محافظت می کند.

7) خرید ماهی در تابستان و منبع غنی ویتامین D:

اکثر ماهی ها یکی از غنی ترین منابع ویتامین D است که برای حفظ بهترین شرایط بدن بسیار مهم است. بسیاری از مردم بدلیل اینکه از آسیب های آفتاب در امان بمانند از دریافت ویتامین D محروم اند.

کمبود این ویتامین می تواند باعث بیماری های وحشتناک مانند سرطان، اسکلروز، آرتروز و بسیاری از بیماری های دردناک تر شود. اینها برخی از دلایلی است که باید ماهی را در رژیم خود بگنجانید.

8) خرید ماهی در تابستان ADHD (بیش فعالی) را درمان می کند:

ماهی برای کودکانی که از ADHD که در تابستان برای خانواده ها بدلیل حضور بیشتر در خانه آزار دهنده است بسیار مفید است. ماهی دارای سطح بالایی از DHA است که می تواند درمان ADHD را بهبود بخشد و سطح غلظت آن را ارتقا بخشد.

9) ماهی به خواب کمک می کند:

ماهی ها مواد بی نظیری دارند که می توانند به شما در خواب کمک کنند.  مصرف ماهی مغز را آرام می کند و به آن کمک می کند تا به مقدار کافی در شب های کوتاه تابستان استراحت کند.

10) تامین مواد مغذی بدن با خرید ماهی در تابستان

یکی از مهمترین دلایل خوردن ماهی در تابستان این است که عناصر مغذی بدن را که افراد به دلیل شرایط گرم زندگی در تابستان مرتبا از دست می دهند ، را برای بدن تأمین می کند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *