سبک زندگی

 پیشنهاد عالی برای خرید هدیه روز مادر

هدیه روز مادر

احتمالا تا الان خرید هدیه مناسب برای مادر به‌ نظرتان کار ساده‌ای بوده است. هدیه روز مادر می‌دهیم، هدیه تولد برای مادر می‌خریم یا حتی خرید هدیه روز مادر برای مادرشوهر یا مادربزرگ هم کار ساده‌ای به نظر می‌رسد. بیشتر اوقات هم در نهایت انتخابمان یک شال یا کیف است. هر چه باشد مادرها کم‌توقع هستند. اما گاهی هم پیش می‌آید که خودمان از خرید شال و روسری به‌عنوان هدیه برای مادر خسته می‌شویم و دلمان می‌خواهد برای مناسبتی مانند شب یلدا، عید نوروز یا روز مادر یک هدیه خاص برای مادر بخریم. اگر شما هم به این نتیجه رسیده‌اید و دنبال بهترین هدیه برای مادر خود می‌گردید، این راهنمای خرید را حتما تا انتها بخوانید.

گرامیداشت روز مادر

روز مادر در هر کشور و فرهنگی تاریخ متفاوتی دارد و معمولا با یک دلیل مذهبی، تاریخی، ملی، سیاسی یا افسانه‌ای از مقام مادر تجلیل می‌شود. اما مستقل از هر کشور و فرهنگی، از سال ۱۹۱۴ دومین یکشنبه‌ی ماه می به عنوان روز جهانی مادر تغیین شده و از آن به بعد هر سال از تاریخ ۱۲ می با عنوان روز جهانی مادر یاد می‌شود. در همین تاریخ در ژاپن نمایشگاه نقاشی مخصوص کودکان ۶ تا ۱۴ ساله برگزار می‌شود تا با کشیدن نقاشی درباره‌ی مادران خود، از آن‌ها قدردانی کنند. هر ۴ سال یک بار هم نقاشی‌های منتخب در نمایشگاهی به نام «مادر من» به نمایش گذاشته می‌شود.

روز مادر در یونان به زمان باستان و ۲۵ سال قبل از ظهور مسیج بازمی‌گردد. در یونان باستان الهه‌ها یا ایزدبانوهای مختلفی وجود داشتند که محبوب‌ترین آن‌ها گایا، هرا، آفرودیته و آتنا بوده‌اند و روز مادر هم در یونان برای تجلیل از مقام این ایزدبانوان و تجلیل از مقام زن و مادر برگزار می‌شده است.

مراسم روز مادر در ایران از سال ۱۳۱۹، در تاریخ ۲۵ آذر و به مناسبت بزرگداشت تاسیس «بنگاه خیریه‌ی حمایت از مادران و نوزادان» برگزار می‌شد. اما از سال ۱۳۵۷ این تاریخ به روز ولادت حضرت فاطمه، ۲۰ جمادی‌الثانی، تغییر پیدا کرد. به دلیل تفاوت تاریخ‌های قمری و شمسی، هر سال تاریخ روز مادر جابه‌جا می‌شود و امسال سوم بهمن به این مناسبت زیبا تعلق دارد.

فارق از هر فرهنگ و سنت و دلیلی که برای این مناسبت انتخاب شده است، روز مادر بهانه‌ای برای تجلیل از مقام مقدس او و قدردانی از زحمات و محبت‌های مادران است. به طور قطع برای قدردانی از ماد نیازی به خرید هدیه‌های گران‌قیمت و تجملی نیازی ندارید. آن چیزی که یک هدیه را ارزشمند می‌کند ارتباط احساسی‌ای است که به واسطه‌ی آن پیش می‌آید.

زیورآلات

زیورآلات و به‌خصوص گردنبند همیشه برای مادرها یک هدیه درجه یک محسوب می‌شده است. البته هدیه‌ای بود که بیشتر پدرهایمان به مادرهایمان هدیه می‌دادند چون وسع بچه‌ها کمتر به خرید طلا می‌رسید. با این حال قیمت زنجیر طلای بافت خیلی مناسب است و به نظرم می‌تواند یکی از آن هدایای ساده و شیک برای مادرها باشد. این نوع زنجیر، ساده ولی ضخیم است که هم با لباس‌های اسپورت و هم مجلسی می‌شود استفاده‌اش کرد. خوبی قطرش این است که دور گردن پیچ هم نمی‌خورد. یکی از آن زیورآلاتی است که برازنده مادران است.

زیورآلات نقره گاهی حتی بیشتر از طلا محبوب هستند. لزوما هم به دلیل قیمت پایین‌شان نیست. رنگ نقره و حس و حالی که دارد با روحیه بعضی‌ها جورتر است. درنتیجه زیورآلات نقره هم طرفداران زیادی دارند. در ضمن اگر بودجه‌تان محدود است نقره گزینه بهتری محسوب می‌شود. گردنبند نقره اقلیمه با نگین‌هایی که دارد شبیه یک گردنبند جواهر گران‌قیمت است. کاملا مجلسی با عیار بالا که برای مادران شیک‌پوش گزینه درجه یکی محسوب می‌شود.

زنجیر طلا 18 عیار زنانه گوی گالری مدل G72

عطر و ادوکلن

کلاسیک‌ترین هدیه برای خانم‌ها از جمله مادران و مادربزرگ‌ها عطر و ادوکلن است. همه از بوی خوش لذت می‌برند. بعضی خانم‌ها دوست دارند عطرشان معرف‌ شخصیت‌شان باشد. برای همین همیشه از یک برند استفاده می‌کنند و برخی دیگر علاقه‌مندند عطرشان را در مناسبت‌های مختلف، فصل‌های مختلف و مکان‌های مختلف تغییر بدهند. موقع خرید عطر باید به این نکته دقت کنید که مادرتان دوست دارد همیشه عطر خودش را بزند یا به برندهای دیگر هم روی خوش نشان می‌دهد. به هر حال عطرهای خنک شیرین معمولا به مذاق مادرها خوش می‌آید. میان همه‌ی عطرهایی که این ویژگی را دارند، می‌توان عطر فرانسوی ادو پرفیوم زنانه لنوین مدل Eclat D Arpege را توصیه کرد که رایحه‌ی زنانه‌ی جذابی دارد.

اگر بودجه‌تان محدود است به جای عطرهای فرانسوی می‌توانید سراغ عطرهایی بروید که در امارات تولید شده‌اند و در این سال‌ها طرفداران زیادی هم پیدا کرده‌اند. این عطرها ماندگاری‌شان به نسبت قیمتشان بد نیست و واقعا می‌توانند گزینه‌ی خوبی برای هدیه به مادرها در مناسبت‌های مختلف باشند. یکی از این عطرها که بیشتر خانم‌ها هم بویش را می‌پسندند ادو پرفیوم زنانه روونا ورد مدل The 1 است. ساختار رایحه‌ی این عطر گرم و شیرین است. عطر جزء آن گزینه‌هایی است که هیچ‌کس از هدیه دادن و هدیه گرفتنش پشیمان نمی‌شود.

ادو پرفیوم زنانه لنوین مدل Eclat D Arpege حجم 100 میلی لیتر

لوازم آرایشی

برای خانم‌ها، از دختران جوان تا مادرها و مادربزرگ‌ها، همیشه لوازم آرایشی هدیه‌ی لذت‌بخشی است. البته انتخاب از میان صدها قلم لوازم آرایشی کار ساده‌ای نیست. به علاوه ماجرای رنگ‌ها هم مطرح است. بعضی از مادرها از لوازم آرایشی پررنگ و شاد خوششان می‌آید و بعضی‌ها از رنگ‌های ملایم لذت می‌برند. به همین خاطر خرید چیزهایی مثل رژگونه و رژلب کمی ریسک دارد. مداد چشم و خط چشم را هم ممکن است همه استفاده نکنند. بنابراین در همین گروه ریمل همیشه انتخاب مطمئنی است.

اما اگر قرار است کمی متفاوت‌تر عمل کنید پیشنهاد ما برای هدیه‌ی لوازم آرایش به مادرتان، کیت رنگ مو است. اولین‌بار که مادرم متوجه شد موهایش سفید شده را یادم می‌آید. حسی از بالا رفتن سن ایجاد می‌کند که شاید باعث اندوه شود. با رنگ‌ موهای متنوع حالا همیشه می‌شود احساس جوانی کرد. در میان برندهای مختلف رنگ مو، لورآل امتحانش را پس داده و هم موها را نمی‌سوزاند و هم ماندگاری خوبی دارد. تنوع رنگ‌هایش هم در بازار زیاد است.

در گروه لوازم آرایشی یکی دیگر از چیزهایی که ریسک خریدش با توجه به سلیقه متفاوت مادرها کم است، کرم پودر می‌تواند باشد. در مورد کرم پودر تنها نکته مهمی که باید رعایت کنید کیفیت آن است. رنگ‌ها فاصله‌ی کمی با هم دارند و رنگی را باید انتخاب کنید که به پوست صورت مادرتان نزدیک باشد. اما مهم‌تر این است که کرم پودر سنگین نباشد. روی پوست خط و لک نیندازد. بعضی از کرم ‌پودرها مواد تقویت‌کننده و مفید برای پوست، مانند SPF که از پوست در برابر نور خورشید محافظت می‌کند هم دارند. طبعا آن‌ها الویت‌شان بیشتر می‌شود. برند بورژوآ در زمینه‌ی لوازم آرایشی سال‌هاست که یکی از بهترین برندهاست. برای کرم پودر می‌توانید با خیال راحت سراغ بورژوآ بروید.

کیت رنگ مو لورآل مدل Excellence شماره 7

لوازم بهداشتی

لوازم بهداشتی شاید یک هدیه‌ی خیلی مجلسی محسوب نشود. اصولا کمتر کسی به‌عنوان یک هدیه‌ی رسمی مثلا کادو و هدیه روز مادر یا کادوی تولد سراغ لوازم بهداشتی می‌رود اما اگر با دقت و سلیقه انتخاب کنید در لوازم بهداشتی هم می‌شود هدایای کاربردی خوبی پیدا کرد.

در سال‌های اخیر خوشبختانه استفاده از کرم ضدآفتاب متداول شده است. همه می‌دانند که اشعه‌ی ماورای بنفش چه ضررهایی برای پوست دارد. کرم ضدآفتاب حالا جزء لوازم بهداشتی طبقه‌بندی می‌شود و در عین حال می‌تواند هدیه‌ای دوست‌داشتنی برای مادران باشد. مادرانی که نگران پوستشان هستیم. از لحاظ قیمتی هم محدوده‌ی متنوعی دارند. کرم ضدآفتاب الارو هم سبک است و هم رنگ‌دانه‌هایی دارد که می‌شود از آن به جای کرم پودر هم استفاده کرد. در مقابل آفتاب هم مقاومت خوبی دارد و دو بار در روز استفاده از آن کافی است.

مشکل این روزهای بسیاری از خانم‌های ایرانی از جمله مادرها و مادربزرگ‌هایمان ریزش موست. موهایی که در اثر رنگ تخریب می‌شوند. موهای زبر و خشنی که حتی با سشوار کشیدن هم رام نمی‌شوند. حقیقت این است که مو هم مثل پوست از آن چیزهایی است که به رسیدگی نیاز دارد. انواع ماسک مو که برای تقویت موها به کار می‌روند بعد از شامپو کردن سر باید استفاده بشوند و مدتی روی سر باقی بمانند. محصولات فرانسوی پوست و موی لورآل نیازی به معرفی ندارند. ماسک‌های تقویت موی خوبی هم تولید کرده‌اند که می‌شود آن‌ها را به‌عنوان کادویی برای مادر درنظر گرفت.

کرم ضد آفتاب الارو سری Foundation Effect مدل High Protection حجم 40 میلی‌لیتر

ماسک مو لورآل سری Elseve مدل Arginine Resist X3 حجم 300 میلی لیتر

لوازم برقی

خانم‌ها کلا بعد از استحمام یکی از مشکلاتشان، سر و شکل دادن به موهایشان است؛ به‌خصوص اگر موهای مجعدی همراه با کمی وز داشته باشند. تجربه می‌گوید که بعد از حمام تا قبل از سشوار، موها حالت وحشتناکی پیدا می‌کند. از طرف دیگر خودم در سشوار کشیدن تنبل هستم و از این لحاظ هم به مادرم رفته‌ام. برای ما تنبل‌ها انواع اتو و حالت‌دهنده‌ی مو اختراع شده که دیگر مجبور نباشیم با یک دست برس را بگیریم و با دست دیگر سشوار را. برس‌های حرارتی دقیقا شبیه برس‌های عادی هستند و انگار دارید موهایتان را شانه می‌زنید. این یکی از بهترین هدایایی بود که یک روز به مادرم دادم.

از بین لوازم برقی دیگری که می‌شود به مادرها هدیه داد و برای هر خانمی جذاب است، باید به اپیلیاتور اشاره کرد؛ دستگاه‌های موبر با درد کم و بدون عوارض پوستی. در خانه می‌توانید خیلی ساده و در ظرف مدتی کوتاه از آن استفاده کنید و نیازی به رفتن به آرایشگاه نیست. اپیلاتورها چند سری دارند که برای قسمت‌های مختلف بدن به کار می‌روند. اپیلاتوری که به شما معرفی می‌کنیم از برند براون است. این اپیلاتور علاوه بر سری موکن دارای ۵ سری دیگر است. همچنین قابل شست‌وشو است و قدرتش خیلی خوب است. یکی از کاربردی‌ترین هدایایی است که می‌شود به مادران داد.

برس حرارتی جیمی مدل GM-2972

اپیلاتور براون مدل 9961E

کیف و کفش

از قدیم گفته‌اند کفش قلب دوم است. اگر مدت زمان زیادی خارج از خانه باشید و پایتان در کفش، خودتان صحت این موضوع را حس می‌کنید. برای مادران شاغل یا مادرانی که زیاد برای خرید و کارهای منزل از خانه خارج می‌شوند، کفش یکی از بهترین هدایاست. انتخاب یک کفش راحت اسپورت برای مادران هدیه مناسبی است. کفش‌هایی که هم شیک باشند و کفی طبی و استانداردی داشته باشند، گزینه‌ی خوبی برای خرید هدیه مادران است. کفش زنانه‌ی روشن که از چرم طبیعی ساخته شده، کفش سبک و راحتی است که برای استفاده‌ی روزمره به کار می‌آید و از کمردرد و پادرد جلوگیری می‌کند.

زمانی یکی از هدیه‌هایی که سالی یک‌بار برای معلم‌های دبستانم، که حکم مادر دوم را برایم داشتند، می‌خریدم کیف بود. کیف سایز ندارد. البته که در اندازه‌های مختلف هستند ولی هر کسی با هر سایزی می‌تواند هر مدل کیفی که دوست دارد دستش بگیرد. مادرها معمولا کیف‌های بزرگتر دوست دارند که همه چیز را بتوانند در آنجا بدهند. یک کیف چرمی هدیه خوبی برای مادرتان می‌تواند باشد. انتخاب رنگ با خودتان. خوشبختانه کیف دستی زنانه‌ی چرم کن آ شکل و رنگ مناسبی برای کادو دادن به‌عنوان هدیه روز مادر دارد.

کفش زنانه روشن مدل 0011 کد 01

کیف رودوشی زنانه چرم کن ا مدل C-122

شلوار و دامن

خرید شلوار البته بین پوشاک کار ساده‌ای نیست اما کاربردی‌تر از بقیه است. شلوارهای کتان برای استفاده روزمره خیلی مناسب هستند و در چهار فصل هم می‌توانید آن‌ها را بپوشید. شلوارهای کتان هم در موقعیت‌های اسپورت می‌توانند پوشیده شوند و هم در مهمانی‌ها به همین دلیل برای هدیه دادن به مادرها گزینه‌ی مناسبی به شمار می‌روند. شلوارهای کتان تولیدات برندهای ایرانی هستند و جزء محصولات باکیفیت تولید کشور خودمان. یک رنگ خاص و روشن می‌تواند انتخاب خوبی برای مادرتان باشد تا استایل او را از رنگ‌های تکراری و خنثی مانند مشکی و خاکستری خارج کند.

دامن‌های مجلسی کلوش و نیم کلوش هم جزء پوشش‌های کلاسیک مادرانمان بودند و هستند. مادرها همچنان از پوشیدن این دامن‌های کلاسیک احساس خوبی دارند. دامن‌هایی که شیک هستند و برای مهمانی‌های کوچک و بزرگ مناسب‌اند. یک هدیه بسیار خوب برای روز مادر همین دامن‌ها هستند. رنگ‌های مختلفی هم دارند.

شلوار زنانه کد CRP90PN2

ساعت

باز هم یک هدیه‌ی کلاسیک دوست‌داشتنی. ساعت مچی همیشه هدیه درجه یکی برای روز مادر است. مادرهایی که اصولا آدم‌های دقیقی هستند. ساعت‌های مجلسی با بندهای استیل و نگین‌هایی که رویشان کار شده می‌توانند زیور مادرها در مجالس و مهمانی‌ها باشند. حتی مادرهایی که زیور‌آلات دوست ندارند هم از داشتن ساعت لذت می‌برند. ساعت‌های نگین‌دار هدیه‌ی مناسب‌تری برای مادرهاست. با قیمت‌های مختلف هم می‌توانید از این مدل ساعت‌ها خریداری کنید.

اگر مادرتان به ساعت اسپورت‌تر نیاز دارد یا در کل استایل لباس پوشیدنش اسپورت‌تر است، توصیه می‌کنیم ساعت‌های بند چرمی بخرید. البته همان ساعت‌ها هم مدل نگین‌دار شیکی دارند که به جز استفاد‌ه‌ی روزمره، اگر دلشان بخواهد در مهمانی هم می‌توانند از آن استفاده کنند. ساعت‌های بندچرمی برای استفاده‌ی روزانه مناسب‌تر هستند یا برای مادرانی که احیانا ممکن است به بند استیل حساسیت داشته باشند.

ساعت مچی عقربه ای زنانه اسکمی مدل 1262 کد 02

ساعت مچی عقربه ای زنانه نیوی فورس مدل NF5001-rgbebe

عینک آفتابی

سال‌ها قبل در دهه ۶۰ و ۷۰ عینک آفتابی وسیله‌ای لاکچری بود که فقط خیلی شیک‌پوش‌ها از آن استفاده می‌کردند. الان دیگر عینک آفتابی تبدیل به یک وسیله‌ی روزمره شده است. همان‌قدر که وقتی از خانه بیرون می‌روید کرم ضدآفتاب می‌زنید، طبیعی است برای اینکه چشم‌هایتان آسیب نبیند عینک آفتابی هم به چشم‌تان بزنید. دو تا فاکتور تعیین‌کننده برای انتخاب عینک آفتابی دارید که مربوط به قاب و جنس دسته می‌شود. ما از هر دو نوع برایتان پیشنهاداتی داریم.

برند پلیس که در زمینه‌ی عینک آفتابی نیازی به معرفی ندارد. درجه یک است و قاب‌های کلاسیکی دارد. با دسته‌ای محکم اما سبک. جوری که مادرتان از گذاشتن عینک روی صورتش احساس سنگینی نکند.

عینک آفتابی دیگر که می‌توانید انتخاب کنید از جنس کائوچو است و رنگ جذابی هم دارد. رنگ شیشه‌های آن هم نزدیک به رنگ فریم است و از آنجایی که تناژ شبیه به رنگ پوست دارد استایل شیک و مد روزی را برای مادرهای خوش‌پوش می‌سازد.

عینک آفتابی پلیس مدل خلبانی 675-33

دکوراسیون منزل

خانه برای مادرها مفهومی متفاوت از بقیه‌ی اعضای خانواده دارد. برای همه‌ی ما خانه مأمن است و برای مادرها بیشتر. آن‌ها با تک‌تک جزئیات خانه در طول روز سر و کار دارند حتی اگر مادرهای شاغل بیرون از خانه باشند. برای همین دکوراسیون خانه برایشان خیلی مهم است. خرید هدیه از بین اجناس دکوری برای مادرها یک گزینه‌ی مناسب است. مادرها به زیبایی خانه اهمیت ویژه‌ای می‌دهند.

این روزها استفاده از آینه‌های دکوری بسیار محبوب شده است. این آینه‌ها وسایل دکوراتیو زیبایی هستند که خانه رو روشن‌تر و بزرگ‌تر نشان می‌دهند. این دقیقا همان چیزی است که هر خانه‌ای به آن نیاز داد و می‌تواند مادرتان را خوشحال کند.

در کنار آینه‌های دکوراتیو، گیاهان آپارتمانی هم مانند گذشته جای ویژه‌ای در خانه‌ها دارند و باعث سرزندگی و نشاط اعضای خانه می‌شوند. تصور کنید یک استند گلدان زیبا که در گوشه‌ای از خانه قرار گرفته است و روی آن گلدان‌های مختلفی گذاشته‌اید چقدر می‌تواند حال و هوای خانه را عوض کند. شک نکنید که این هدیه، یکی از بهترین هدایا برای مادر است.

کالاهای دیجیتال

این روزها یکی از بهترین هدایایی که به هرکس می‌شود داد، گوشی موبایل هوشمند است. گوشی‌های هوشمند این روزها تنوع بسیاری دارند و برای هرکس با هر نیازی می‌توانید یک گوشی موبایل مناسب پیدا کنید. پیشنهاد ما برای مادران یک گوشی هوشمند میان رده از سامسونگ است که با ویژگی‌هایی که دارد، احتمالا می‌تواند نیاز‌های مادران از این وسیله را رفع کند و رنگ‌های زیبا و جذابی هم دارد.

هدیه دیگری که در این حوزه می‌شود به مادرها داد تبلت است. مادر خودم تبلت را به موبایلش ترجیح می‌دهد. از موبایل برای چک کردن شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند ولی صفحه‌اش کوچک است. درنتیجه ترجیح با تبلت است که صفحه‌ی بزرگتری دارد و همان کارآیی موبایل را هم برایشان دارد. صفحه نمایش خوب و کاربری آسان مهم‌ترین ویژگی‌ها برای انتخاب تبلت است. تبلت لنوو با حافظه‌ی کافی و سخت‌افزار مناسب و برند معتبر می‌تواند انتخاب مناسبی برای هدیه به مادران باشد. راستش حتی مادربزرگ من هم که به شبکه‌های اجتماعی معتاد شده تبلت دوست دارد. درنتیجه روی این کالا برای هدیه به مادربزرگ‌ها هم می‌توانید حساب کنید.

فیلم و موسیقی

برای مادران اهل فیلم و فرهنگ انتخاب‌های زیادی وجود دارد؛ کلی کتاب، آلبوم موسیقی و فیلم. ولی مجموعه‌ی مستند تماشایی «کارستان» با عنوان «کاری کنیم» از این جهت می‌تواند جذابیت بیشتری داشته باشد که حداقل دو مستند از میان فیلم‌هایش درباره زنان مهم و کارآفرین است. چهره‌هایی که نشان می‌دهند جنسیت نتوانسته مانع از پیشرفتشان بشود یا سختی‌ها و موانع را با وجود همه‌ی دشواری‌ها کنار گذاشته‌اند. زنانی که خودشان مادر هستند. در نتیجه این هدیه برای مادر به شکل کاملا فرهنگی قدردانی از مقام شامخ مادر محسوب می‌شود.

در طول روز آن‌قدر در معرض آلودگی صوتی و اعصاب خردی قرار داریم که یک قطعه موسیقی خوب آرام‌بخش در حد یک مسکن می‌تواند عمل کند. مادرها بیشتر از بقیه‌ی اعضای خانواده به چنین آرامشی نیاز دارند. در نتیجه می‌توانید آلبوم موسیقی آرامتر از دریا را به مادراتان هدیه بدهید تا روزشان در آرامش بیشتری بگذرد. این آلبوم شامل ۱۴ قطعه‌ی شنیدنی از ساخته‌های استاد مجید انتظامی است.

کتاب

خیلی از مادرها عاشق خواندن داستان هستند. برای همین وقتی کودک هستیم خوب بلدند برای ما قصه و لالایی بگویند. یادم می‌آید که مادرم هر کتابی دستش می‌آمد می‌بلعید. از کتاب‌های داستان کودک تا رمان‌های بزرگسالانه. کتاب خواندن ذهن مادران را آزاد می‌کند و فکرشان را روشن و حافظه‌شان را قوی نگه می‌دارد. بین همه‌ی رمان‌ها، انتخاب یک کتاب کار سختی است. کاملا بسته به سلیقه‌ی مادرتان دارد. کتاب «بمبئی رقص الوان است» به گردآوری علی اصفر شیروانی، تکه‌هایی از سفرنامه‌های مسافران زمان قاجار به شهر بمبئی است که بسیار خواندنی است و می‌تواند خواننده را با خود به این شهر شلوغ و پر از رنگ و طعم ببرد.

برای اعتماد به نفس دادن به مادرانتان نیازی نیست که برایشان کتاب‌های روان‌شناسی بخرید. یک کتاب درجه یک در این راستا وجود دارد. کتاب «زنانی که با گرگ‌ها می‌دوند» داستان‌های اساطیری درباره‌ی زنان است. نویسنده کتاب با استفاده از افسانه‌های ملل نشان می‌دهد که در زنان چه غرایز قدرتمندی وجود دارد و چطور می‌توانند از آن تأثیر بگیرند.

لوازم ورزشی

اگر مادرتان فرصت باشگاه رفتن ندارد یا محیط باشگاه معذبش می‌کند باشگاه را به خانه ببرید. با خرید یکی دو وسیله‌ی ورزشی به‌عنوان هدیه روز مادر که مادام‌العمر هم می‌شود از آن‌ها استفاده کرد، می‌توانید سلامت و شادابی به مادرها هدیه بدهید. به علاوه این وسایل ورزشی کمک می‌کنند که مادران وزنشان را هم حفظ کنند و از چاقی‌های مشکل‌ساز جلوگیری‌ می‌کند.

این روزها ورزش‌های تناسب اندام مثل ایروبیک و تی‌آرایکس بسیار رایج شده‌اند. این ورزش‌ها را به‌راحتی می‌شود در خانه و با حداقل وسایل لازم انجام داد. ست لواز تناسب اندام تی‌آرایکس یک هدیه‌ی عالی برای مادرهاست که با آن می‌توانید او را تشویق به ورزش و فعالیت و بدنی کنید و برای حفظ سلامتیش، به اون کمک کرده باشید.

دوچرخه ثابت یک هدیه‌ی عالی برای مادرهاست که به سلامتشان کمک می‌کند و برای تقویت پاها و زانوها و آب کردن شکم به کار می‌آید. این دستگاه نسبت به بقیه‌ی دستگا‌ه‌های ورزشی قیمت مناسبی دارد، همچنین به‌راحتی جابه‌جا می‌شود و می‌توان آن را در هر نقطه‌ای از خانه گذاشت.

کفش ورزشی

پیاده‌روی ورزشی ساده و کم‌هزینه است که می‌تواند سلامت عمومی بدن را تامین کند. حالا که به دلیل شیوع کرونا امکان حضور در باشگا‌ه‌های ورزشی را نداریم، بهترین کار برای حفظ سلامتی بدن پیاده‌روی روزانه است. یک جفت کفش روزشی سبک و استاندارد می‌تواند هدیه‌ی خوبی برای روز مادر باشد. با این کار می‌توانید به مادرتان نشان دهید که سلامتی او برای شما مهم است و به راه‌های حفظ سلامت و تناسب اندام او اهمیت می‌دهید.

گل طبیعی

گل‌های طبیعی از آن دسته هدیه‌هایی هستند که همیشه با خود احساسات خوب را منتقل می‌کنند. نگهداری از یک گلدان در خانه نه‌تنها احساس سرزندگی را منتقل می‌کند، بلکه همیشه یاد شما را در دل طرف مقابل زنده نگه‌می‌دارد. گل‌های آپارتمانی می‌توانند هوای داخل خانه را تصفیه کرده و حتی در شب‌ها هم اکسیژن تولید کنند. بعضی از گیاهان، مثل پتوس و درختچه‌ی کامکوات، به گل‌های ثروت‌زا شهرت دارند و اینطور می‌گویند که «اگر بتوانید از این گیاهان به خوبی نگهداری کنید، ثروت به سمت خانه‌ی شما سرازیر می‌شود.» پس اگر به دنبال یک انتخاب مناسب برای روز مادر هستید می‌توانید یک گلدان پتوس یا یک درختچه‌ی کامکوات بدهید.

قاب عکس

اگر به دنبال یک هدیه‌ی ارزان قیمت اما خاص و متفاوت می‌گردید، قاب عکس انتخاب مناسبی است. یک عکس یادگاری که در لحظه‌ای خاص و شاد با مادر، مادر زن یا مادر شوهرتان ثبت کرده‌اید را چاپ کنید و در یک قابل عکس دیواری یا رومیزی قرار دهید. همچنین می‌توانید یک مجموعه قاب عکس بخرید و تعدادی از عکس‌ها را در آن قرار دهید. عکس‌هایی که در یک سال گذشته ثبت شده‌اند و خاطرا خوبی را با خود به همراه دارند. برای زیباتر شدن کادو می‌توانید به روشی خاص آن را بسته‌بندی کنید و همراه با یک یادداشت مناسب روز مادر و چند شاخه گل آن را هدیه دهید.

محصولات مراقبتی پوست

مراقبت از پوست سن و سال نمی‌شناسد و همیشه لازم است که به آن به بهترین شکل رسیدگی کنیم. بنابراین یکی از بهترین محصولاتی که می‌توانید به کسی که دوستش دارید هدیه بدهید، محصولات مراقبت از پوست است. با این هدیه به او نشان می‌دهید که سلامت و شادابی‌اش برای شما مهم است و به او بسیار اهمیت می‌دهید. محصولات مراقبت از پوست را می‌توانید از بین محصولات طبیعی انتخاب کنید یه به سراغ برندهای معروف بروید. فرقی ندارد کدام دسته مورد علاقه‌تان است، مهم این است که چند محصول مناسب برای پوست را به عنوان هدیه انتخاب کنید. همچنین می‌توانید گجت‌های مراقبت از پوست، مثلا گجت‌های لایه‌بردار یا تمیز‌کننده‌ی پوست صورت، را به عنوان هدیه‌ی روز مادر انتخاب کنید.

مچ‌بند هوشمند

اگر مادر شما هم از آن دسته افرادی است که تکنولوژی را دنبال می‌کند به گجت‌ها علاقه‌مند است، مچ‌بند هوشمند بهترین انتخاب به عنوان هدیه است. مچ‌بند هوشمند نه‌تنها اطلاعات عمومی و سلامتی بدن را نمایش می‌دهد، بلکه می‌تواند دستیار توانمندی برای ورزش کردن بوده و اغلب مواقع شما را از تلفن همراه برای انجام بعضی از کارها بی‌نیاز می‌کند. برندهای مختلفی مچ‌بندهای هوشمند را تولید کرده‌اند اما پیشنهاد ما به شما این دو مچ‌بند است.

ماساژور

ماساژ گرفتن یکی از بهترین راه‌ها برای بیرون بدن خستگی از بدن است اما همیشه یک سالن ماساژ در نزدیکی ما نیست، پس باید فکر دیگری کرد. دستگاه‌های ماساژور، که برای ماساژ قسمت‌های مختلف بدن طراحی شده‌اند، در دو نوع دستی و برقی در بازار وجود دارند. مادرها همیشه مسؤولیت تمام افراد خانواده را به دوش می‌کشند و علاوه بر خستگی جسمی، گاهی دچار خستگی روحی هم می‌شوند. پس اگر به عنوان هدیه‌ی روز مادر یک دستگاه ماساژور برقی حرفه‌ای انتخاب کنید می‌توانید شرایط را برای رفع خستگی و بازیابی روحی او در حین گرفتن ماساژ فراهم کنید. این هدیه کاملا شخصی‌سازی شده است و این  پیغام را به مادرتان می‌دهد که «کمی دست از کار بکش و فقط به خودت توجه کن.»

هدیه ای برای ثبت لحظه‌ها

مادرها همیشه دوست دارند لحظات خوب و دوست داشتنی را ثبت کنند، حالا چه با یادآوری خاطرات چه با ثبت عکس. پس ابزاری که بتواند در ثبت این لحظات به آن‌ها کمک کند انتخاب خوبی به عنوان هدیه‌ی روز مادر است. یک دوربین عکاسی دیجیتال، که کار کردن با آن هم ساده است، یک هدیه‌ی عالی است. با خرید این دوربین علاوه بر اینکه به ثبت لحظات خوش کمک می‌کنید، باعث می‌شوید مادرتان یک مهارت هنری جدید هم یاد بگیرد و حسابی از آن لذت ببرد.

گزینه‌ی بعدی خرید یک دوربین عکاسی چاپ سریع است. این دوربین‌ها شبیه به مدل‌های قدیمی دوربین پولوراید ساخته شده و بلافاصله بعد از ثبت عکس، آن را روی کاغذهای مخصوص چاپ می‌کند. عکس‌هایی در کادر کوچک و نوستالژی که می‌توانید آن‌ها را در آلبوم عکس یا قاب عکس‌های کوچک قرار دهید یا حتی روی در یخچال و گوشه‌ای از دیوار نصب کنید.

هدیه‌ای با حال‌وهوای فرهنگی – هنری

فعالیت‌های فرهنگی و هنری از فعالیت‌های مورد علاقه‌ی اغلب خانم‌ها است و چه چیزی بهتر از هدیه‌ای در همین خصوص برای روز مادر. حتما مادر شما اهل گوش دادن به موسیقی است و چند سبک، نوازنده و خواننده‌ی محبوب هم دارد. درست است که این موسیقی‌ها را می‌تواند از رادیو و تلویزیون، دستگاه پخش موسیقی یا حتی موبایل شنید اما یک اسپیکر بلوتوث با کیفیت که قابلیت قرار گرفتن در هر نقطه از خانه را داشته باشد، شنیدن موسیقی را راحت‌تر می‌کند.

علاوه بر این اگر مادر شما اهل گوش دادن به کتاب‌های صوتی است این هدیه می‌تواند او را حسابی خوشحال کند. چون با یک اسپیکر قابل حمل دیگر نیازی به همراه داشتن موبایل در حین انجام کارها نیست. تصور کنید که او در حال رسیدگی به گلدان‌ها است و برای شنیدن کتاب صوتی نیازی به همراه داشتن موبایل و استفاده از هدفون ندارد. اسپیکر را در محلی مناسب قرار می‌دهد و حین رسیدگی به گل و گیاه‌های خانه، از شنیدن کتاب لذت می‌برد.

پیشنهاد بعدی ما برای هدیه‌ی روز مادر که با فعالیت‌های فرهنگی در ارتباط است، خرید یک کتاب‌خوان یا تبلت برای خواندن کتاب‌های الکترونیکی یا شنیدن کتاب‌های صوتی است. فروشگاه‌های کتاب الکترونیکی، مثل فیدیبو، دنیایی از کتاب‌ در سبک‌های مختلف، و به صورت صوتی و متنی، در اختیار مخاطب قرار می‌دهد تا با خیالی آسوده سرگرم مطالعه شود. پس خرید ابزاری برای دسترسی آسان‌تر به این کتابخانه می‌تواند یک هدیه‌ی فراموش نشدنی باشد. فقط فراموش نکنید که اگر قرار است یک تبلت برای خواندن کتاب بخرید باید یک تبلت سبک با اندازه‌ی متوسط بخرید تا وقتی قرار است به مدت طولانی در دست نگه داشته شود، باعث خستگی مچ و ساق دست نشود.

  • یک نیم‌ست، مخصوص روزهای زمستان

قدم زدن در پارک یا گشت‌وگذار در بازار در روزهای آفتابی زمستان لذت‌بخش است. هوای سرد با گرمای ملایم آفتاب مخلوط می‌شود و تمام خستگی را از تن و روح انسان دور می‌کند. پس اگر کسی را دوست دارید می‌توانید شرایطی را برایش فراهم کنید که در چنین روزهایی بتواند قدم زنان از این هوا لذت ببرد. گاهی وقت‌ها هم این قدم زدن‌ها، فرد را به خانه‌ی دوستی می‌رساند که می‌تواند چند ساعتی از روز را در کنار او از زندگی لذت ببرد.

فرقی ندارد مادر شما خانه‌دار است یا شاغل، به هر حال به انجام این کار نیاز دارد، پس چرا شرایط انجام آن را فراهم نکنید. یک کفش مناسب، یک کیف کوچک که وزن و اندازه‌اش باعث خستگی نمی‌شود، یک شال سبک، یک ساعت شیک و یک عینک آفتابی مناسب می‌تواند یک ست مناسب برای استفاده‌ی روزمره باشد. پیشنهاد ما به شما، ست کردن تمام این هدایا با یکدیگر است. مثلا اگر کیف و کفش قهوه‌ای انتخاب می‌کنید، بقیه‌ی موارد را هم در طیف رنگ قهوه‌ای انتخاب کنید تا به راحتی با هم ست شوند.

کادو برای مادر زن و مادر شوهر

انتخاب کادو برای مادر معمولا کار حساسی است و همه می‌خواهند بهترین هدیه رو بخرند اما وقتی شما ازدواج کرده باشید این حساسیت چند برابر می‌شود چون غیر از انتخاب هدیه برای مادر خودتان، باید کادو برای مادرزن و مادرشوهر هم بخرید. معمولا زوج‌های جوان بیشتر درگیر این موضوع هستند و دوست دارند از مادر همسرشان هم به اندازه‌ی مادر خودشان تشکر و قدردانی کنند. گاهی در سال‌های اول و به دلیل آشنا نبودن با روحیات و علایق مادر همسر، خرید کادو سخت می‌شود، تا جایی که ممکن است بحث‌های طولانی مدت برای انتخاب هدیه صورت بگیرد.

مهم‌ترین نکته‌ای که باید در طول فرآیند انتخاب و تهیه‌ی کادو یادتان باشد این است که هدیه می‌تواند ارزان‌قیمت باشد اما کاربردی و همراه با احساسات پررنگ باشد. مثلا یک قاب عکس که در آن عکس خانوادگی‌تان را گذاشته‌اید یا یک محصول مراقبتی که به آن‌ها نشان می‌دهد چقدر به فکر سلامتی‌شان هستید. هدایایی که در این مطلب به شما پیشنهاد دادیم هر کدام بسته به شناختی از مادر همسرتان دارید، می‌توانند گزینه‌های خوبی جهت کادو برای مادر زن و مادر شوهر باشند.

برای قدردانی از مادرها به هدیه روز مادر بسنده نکنیم!

روز مادر در هر کشور و فرهنگی با دلایل مختلف تاریخی، مذهبی، ملی، سیاسی یا براساس افسانه‌ها انتخاب شده و در آن روز به روش‌های مختلفی از مادران تشکر و قدردانی می‌شود. چیزی که نباید فراموش کنیم هدف از تعیین چنین روزی است. روز مادر به هر دلیلی در تقویم انتخاب شده باشد به ما فرصتی می‌دهد تا از زحمات مادر عزیزمان قدردانی کرده و به او یادآوری کنیم که چقدر برای ما مهم و ارزشمند است.

در این راهنمای خرید هدیه برای مادر، سعی کردیم از هر دو گروه کالاهایی را معرفی کنیم که به‌نظرمان رسید مادران از داشتنشان خوشحال می‌شوند. در هر گروه حتی‌الامکان سعی کردیم هم اجناس با قیمت مناسب‌تر و هم کالاهای گران‌تر داشته باشیم. مادرها و مادربزرگ‌ها با قلب‌ بزرگی که دارند از اینکه به فکرشان باشید هم خوشحال می‌شوند. این فهرست فقط کمکی است برای انتخاب هدیه. عشقی که با آن هدیه را تقدیمشان می‌کنید با خودتان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *