آرین نامه, سبک زندگی

در زمان خرید یک محصول باید به چه نکاتی توجه داشت تا انتخاب درستی داشته باشیم؟

همه ی ما هر روز با مقوله ی خرید در ارتباط هستیم، خرید مایحتاج ضروری زندگی مانند انواع مواد غذایی، وسایل منزل و دیگر چیزها. اگر در خریدهای خود انتخاب های درستی نداشته باشیم نه تنها پول خود را از دست داده ایم بلکه باعث سرخوردگی خود نیز می شویم که چرا این انتخاب اشتباه را انجام داده ایم و محصولی که به آن نیاز نداشته ایم را خریده ایم.

در زمان خرید یک محصول باید به چه نکاتی توجه داشت تا از خرید خود پشیمان نشویم؟

قبل از خرید باید برای خودمان این موضوع را مشخص کنیم که اصلا چرا می خواهیم محصولی را بخریم؟؛ و این سوال بسیار مهم است. چه دلیلی وجود دارد که می خواهیم محصولی را خرید کنیم؟، آیا واقعا به آن نیاز داریم؟، آیا باعث بهبود زندگی ما می شود؟، آیا صرفا فقط به خاطر اینکه دیگران آن محصول را دارند ما هم می خواهید آن محصول را داشته باشیم و آن را خرید کنیم؟. اگر واقعا می بینیم به محصول نیاز داریم و باعث بهبود زندگی ما و یا اعضای خانواده مان می شود خرید ما کاملا منطقی است، اما اگر به هر دلیل دیگری می خواهیم محصولی را خریداری کنیم که کیفیت و بهبودی در زندگی ما و یا اعضای خانواده ایجاد نمی کند بهتر است بدانیم انتخاب اشتباهی پیش رو داریم و صرف نظر نمودن از خرید آن محصول بسیار منطقی است.

اگر با خودمان به این نتیجه رسیدیم که خرید محصول کار درستی است، قدم بعدی این است که در مورد محصول به خوبی تحقیق کنیم و نمونه های مشابه آن را در بازار مورد بررسی قرار دهیم. کیفیت، کارایی و قیمت برندهای مختلف را مورد بررسی قرار دهیم و اگر در تشخیص خود دچار تردید هستیم که از میان انواع محصولات مشابه کدام یک را برای خرید انتخاب کنیم بهتر است از چند متخصص در مورد محصول پرس و جو نماییم تا به ما بگویند کدام نوع محصول برای ما مناسب است.

از نظر بیشتر خریداران حرفه ای و هوشمند، “کیفیت، کارایی و قیمت مناسب” محصول از اهمیت بالایی برخوردار هستند، برند بودن محصول نیز به این علت مطرح است که کیفیت، کارایی و قیمت محصول به آن وابسته است؛ بنابراین باید سعی کنیم قبل از انتخاب برند، اول کیفیت، بعد کارایی و بعد قیمت محصول را در نظر بگیریم و گزینه آخر ما در انتخاب برند باشد، چون اگر تنها بر روی برند محصول تکیه کنیم و محصول کیفیت و کارایی که ما مد نظرمان است را نداشته باشد واقعا چه ارزشی دارد؟.

نتیجه گیری: خریدی رضایت بخش است که بتواند نیازی را از ما برطرف کند و باعث بهبود زندگی ما شود. توجه به نکاتی که در بالا به آنها اشاره شد می تواند به هر یک از ما کمک کند تا انتخاب های درستی داشته باشیم و در خریدهای خود بی گدار به آب نزنیم. در خانه ی بسیاری از ما، دوستان و اقوام، وسایلی پیدا می شود که بیشتر از ۲ تا ۳ بار از آنها استفاده نشده است و بعد کارایی خود را از دست داده اند، اگر به جای آن وسایل محصولاتی خریداری می شد که واقعا در بهبود زندگی ما تأثیرگذار بودند چقدر بهتر بود و زندگی راحت تری می داشتیم.

امیدواریم هر کجا که هستید انتخاب های مناسبی در خرید محصولات مورد نیاز خود داشته باشید و روزهای خوش و خُرمی را در کنار عزیزانتان سپری کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *